torsdag 5 januari 2012

Tänk vad ett schampo kan göra!

Har ju kört med ett ekologiskt sls fritt schampo nu i två veckor, riktigt bra schampo. Egentillverkat av en ekologisk hår frisör i Småland, hälsomixen.se. Jag har alltid haft kliande hår botten. Provat en del schampon, men detta schampo kommer jag fortsätta med. Kliandet är borta och min hår botten ser jätte fin ut. Och håret håller sig renare längre. Och drygt som tusan. Det är ju betydligt dyrare men tjänar på de i längden då det är drygt och behöver inte tvätta lika ofta. Och så känns det bra att jag inte släpper ut massa kemikalier när jag duschar:-)

8 kommentarer:

  1. Jag kör också med ett ekologiskt schampoo ifrån frisören här nere vid mig på Bangatan. Enbart baserat på rosmarin. Man luktar ju som en kryddburk men det är skitbra!

    SvaraRadera
  2. Ok! Är det en ekologisk frisör du går till, har aldrig varit hos en förut men tänkt testa. Mitt är baserat på daggkåpa, de luktar inget speciellt:-)

    SvaraRadera
  3. Ja precis, hon är (jag tror) den ända i hela västerås med omnejd som är helt ekologisk. Du kan köpa smink där med.... Salong "Hårrullen"...Låter som ett värsta pankishak och det är det också, men hon är skitbra och vet vad hon pratar om!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag har hört att det bara finns en! Bangatan är ju nära också, bor nästan vid Haga. Ska testa gå dit nästa gång! Tack för tipset:-)

    SvaraRadera
  5. Ja hon är jätteduktig. Jag fick ju en jättereaktion sist när jag färgade håret och såg precis ut som varningsbilderna på aftonbladet :( så jag får inte färga håret nå mer och hon har hjälp mig att rena håret ifrån allt skit...Suck!!

    SvaraRadera
  6. Kam rekommendera Rosenseriens schampo också. Biologiskt och bara naturliga ämnen i som kroppen mår bra av. Lite billigare också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört talas om det:-)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera