söndag 13 november 2011

Så naturligt som möjligt!

Som jag skrev förut har jag börjat köpa ekologiska, naturliga produkter, och tittar på innehållsförteckningen, de bästa är med så få ingredienser som möjligt. Ska byta mitt smink till mineralsmink, ska även byta shampo balsam, för i dessa produkter är de äver 30 olika ämnen som är kemiska o inte bra för miljön eller människa.
Har även börjat tänka till vad jag egentligen behöver använda, läste en blogg som var jätte intressant om naturliga produkter och om att skippa vissa helt.  Tex deo, finns inte många naturliga där ute på marknaden. Jag har kommit på att jag inte ens behöver ha de varenda dag utan använder det bara ibland, kör nivea naturals nu o de va den enda jag hittade med så få ingredienser o utan alcohol o andra kemiska ämnen. Tex var det en som nämnde att man inte alltid behöver ha schampo i håret heller, ska testa de någon gång då håret är mindre smutsigt. Smink använder jag sällan, så om jag köper mineralsmink kommer det vara en god investering, är dyrt men väldigt drygt! Ska beställa hem lite från dermanord, och nea of sweden,(där har jag en underbar ansiktskräm ifrån med äkta sheasmör o naturligt i. Den är underbar, kommer aldrig byta tillbaka till vanlig ansiktskräm! Har även kört barnängens vanliga tvål för barn(inte flytande, innehåller sjukt mycket kemiska ämnen i flytande tvåler, har ratat de helt) Man blir mjuk av tvålen efteråt, den räcker skit länge, och behöver inte smörja mig efteråt, ibland om jag är torr använder jag bara vanlig barnolja efter duschen, och man blir baby mjuk verkligen! Har hittat ett nytt bättre sätt i vardagen och vill bara dela med mig av de:)
Ciao/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar