torsdag 22 november 2012

Grått och trist..

Det är så himla mörkt ute nu. Det är väl inget ovanligt egentligen, det är ju typiskt november rusk. Men efter denna regniga sommaren så blir man extra påverkad av regnet och mörkret. Det har blivit lite shoppande för att liva upp humöret, beställde en hundförar väst idag! Så nu kan jag verkligen se ut som ett träningsfreak! Det var rea på den, ynka 137kr! Snacka om kap:) Den kommer bli välanvänd. Har blivit en del hundträning nu fast Agilityn ligger lite på is. Mycket rallylydnad med ett härligt träningsgäng. Och två tävlingar har vi hunnnit med också. Första tävlingen var vi lite oförberedda så vi kom inte upp i kvalificerade poäng. Andra tävlingen så klantade jag till mig genom att trassla till kopplet så jag höll det fel hela banan, drog jätte mycket poäng. Surt för hunden gick som en klocka! Men jag är nöjd, för hon gick sååå fint! Bara försöka igen, nästa tävling då jäklar! Vill tipsa om ett kanon bra schampo också, köpte det här för någon vecka sen. Jag har alltid haft problem med min hårbotten, har ju eksem i hårbotten, och på händerna. Har testat mig fram med olika ekologiska schampon. Har blivit bättre, men inte helt bra. Sen färgade jag håret nu två gånger inom två månader, och det slet på hårbotten och håret, aj aj! Så testade bio systems 2 schampo. Ett milt schampo. Det var omtalat att vara bra för problem hårbotten, håravfall och dessutom för kemiskt behandlat hår. Jag tänkte ge det en chans. Och det är över förväntan. Hårbotten är fin igen och kliar inte. Håret har fått mer glans och till min förvåning tappar jag knappt hår i duschen längre, förut var det en hel tuss i dusch silen! Ett schampo jag definitivt kommer att fortsätta med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar